Брошури, дипляни, флаери, каталози
Често пъти клиентите ни питат каква е разликата между флаер и листовка. Съдава се объркване дали това което трябва да се отпечат е брошура или каталог. Като ваш пръв помощник в печата, на кратко ще се опитаме да ви дадем инфомрация за отделните изделия. Ако имате някакви колебания, ние с удоволствие ще ви помогнем когато се свъжете с нас.
Флаер (flyer) / Листовка са двете имена на рекламно хартиено изделие, което е евтино за производство и в по-голямата си част се печати в средни или големи тиражи. Думата flayer произлиза от англииската дума fly, летя, и в повечето случаи е точно това – едно хвърчащо листче. Размера рядко надвишава А4.
Дипляна – рекламен продукт който съдържа повече информация от флаера, но отново запазва ниската си цена както и сравнително малки размери. Той представлява лист хартия, често пъти размер А5, А4 или А3, който се сгъва на една или няколко гънки. Готовата дипляна се използва при директният мейлинг, когато листовката е сгъната и става удобна за влагане в пощенски плик.
Ниската цена прави листовките идеални за презентирането на продукти, услуги или места, които не се нуждаят от нещо скъпо или информацията налага сравнително честато обновяване.
В таблицата са илюстрирани някой от най-честите сгъвки.
Брошура – печатен продукт който има повече страници от дипляната и се налага тяхното сгъване, шиене и/или слепване. Думата произлиза от френскатa brocher (зашивам). Корицата на брошурата може да е от различен материал от този на тялото. Като обем, брошурата е от 8, 16 или повече страници, но винаги кратни на 4 при телово шиене.
Каталог – тук обема може да достигне стотици страници. Разликата в наименованието с брошурата идва и от самото съдържание, при каталога са изброени множество продукти, докато често пъти при брошурата съдържанието е по-описателно или съвсем различно от това само да се изброяват продукти или услуги.
На сайта на печатницата има примери, а за да поръчате печат на за флаери, дипляни каталози или други рекламни материали, се свъжете с нас.
Отлична статия колеги. Споделям мнението, че трябва да образоваме клиентите, да им обясняваме кое за какво служи, защото така само ще повишим доверието на клиентите.
Когато клиента знае какво иска – задачата ни е още по-лесна
Най-много време според мен губят клиентите, които са объркани и не са наясно какво точно им е необходимо.
С подобна информация – става ясно флаера за какво служи, дипляната и т.н.
Още веднъж поздравления.
Ивайло Манахов
Благодаря, радваме се че сте останали доволни.